O
espectacular crecemento e ordenación dos últimos anos dun sector
altamente atomizado como o da hostalería, xerado en gran parte polo
“boom” do departamento de cociña e da emerxente figura do
cociñeiro mediático, serviu tamén para sacar a colación contido
académico xa existente e xerar outro novo nos últimos 15-20 anos de
forma continua, asentando de xeito claro e conciso os perfís
profesionais do departamento de cociña e a súa adaptación a
realidade e necesidades das empresas.
No
departamento de Servicios-Sala “¿Atención ao cliente?” non se
atopou aínda un camiño claro polo que tansitar nin se asentaron os
contidos teórico-prácticos que permitan definir os perfís
profesionais do futuro, debido en gran parte a unha mala concepción
das función do departamento dende a súa orixe.
Nos
últimos anos formouse un gran número de persoal básicamente
orientado cara os procedementos: habilidades mecánicas, certa
capacidade de organización e profesionais moi cualificados nalgunhas
disciplinas
cun grao bastante elevado de dificultade teórica ou técnica
(coctalería, cafés, viños), pero séguese descoidando o que para
min é a pedra angular do departamento: “A ORIENTACIÓN AO CLIENTE”
no seu máis amplo sentido. SATISFACIÓN DAS NECESIDADES E
EXPECTATIVAS DOS CLIENTES E POLO CONSEGUINTE A SUA FIDELIZACIÓN
O
departamento de servicios-sala, de feito, é un departamento de
atención ao cliente como o de calquera empresa de servizos ou
fabricante de productos, ca dificultade engadida de ser unha
combinación das dúas.
O
protocolo clásico de servizo e o persoal acartonado formado baixo
disciplina castrense nas anacrónicas escolas de hostalería parece
non interesarlle demasiado ás novas xeracións de empresarios de
hostalería/hotelería, ao igual que aos novos perfís de clientes.
¿Qué
é máis importante? Servir pola dereita a un cliente, realizar algún
ridículo movemento na elaboración dun cóctel, dar unha lección
sobre viños utilizando tecnicismos que os clientes descoñecen,
adoptar un rictus de seriedade no servizo que dignifique a profesión
ou realizar de forma correcta todo o procedemento de atención ao
cliente entendendo éste como un compendio de habilidades mecánicas,
técnicas, de organización, coordinación e control dos “tempos”,
ademáis das imprescindibles labores de comunicación (verbal e non
verbal) da imaxen e filosofía do establecemento, e por suposto a
execución de técnicas de venta.
A
estandarización da cociña é un feito evidente, a súa
profesionalización tamén. A casi impecable formación académica
dos cociñeiros e a amplísima oferta de información da que dispoñen
sobre a súa profesión, ademáis da claridade nos procedementos de
elaboración, incrementou de xeito notable a calidade da comida. A
variedade dunha oferta de calidade empuxa aos clientes a tomar
decisións de elección basadas noutros criterios distintos a os que
teñen que ver de xeito exclusivo coa calidade, cantidade e estética
da comida.
A
xustificación dunha profesión debe estar relacionada coa
dependencia que o empresario e os clientes teñan do persoal que a
executa, non da imposición de perfís profesionais caducos dende as
aulas das escolas, que son normalmente rexeitados polos novos
empresarios e directivos do sector hostaleiro.
Ningún comentario:
Publicar un comentario